top of page

E/BL 26: JULEN KNACKAR PÅ

Snö, blask, regn, kallt, halt som fan. Så har vår vecka sett ut. Men det är något som gör det överkomligt, och det är all julepynt som börjar klä Hamars gator och butiker. Även fast jag inte är något fan av kylan är december en trevlig månad. Frågan är om man känt detsamma om man bodde i ett varmt land. Jag har aldrig firat jul på Kanarieöarna tex, vilket är ett vanligt resemål för Skandinaver under den här perioden. 

I helgen har vi återigen haft besök, nu var det Kulan och Annika som hade vägarna förbi.

Vi går verkligen på repeat när vi har gäster, det blir spa, middag på Nagomi och AW på Kai och Mattis. Det är våra säkra kort. Kanske säger mer om storleken på Hamar än vår fantasi. Oavsett brukar det gå hem, och uppskattas. 

Här har vi Johan och hans mustasch på Kai & Mattis.

Vi har nog känt varandra i 20 år nu. Då har man gått igenom en del saker tillsammans. Han är fortfarande en väldigt dålig förlorare iallafall. 

Söndagar är min favoritdag att ligga i soffan, efter 10 år av restaurangarbete har fredagar och lördagar avdramatiserats och man har fått lära sig att uppskatta de andra dagarna i veckan. Senare år har även NFL blivit ett stort intresse, vilket gör söndagar till en bra dag att titta på tv. Nu har jag även fått tillgång till amerikanska ESPN, vilket då gör att jag kan se sportscenter osv. Det är en av de saker jag uppskattar med USA när jag varit där. Idrottssurr 24-7. 

Kärlekshög deluxe..

Nu springer vi igenom veckan, så har vi Sthlmbesök i helgen. Tove och Tomas. Gött

Sigge gör sig bra på kort..

Sov gott


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page