top of page

E/BL 29: UPPSALA EXPRESS

Välkommen till Uppsala Välkommen hem Flogsta Stenhagen Hela vägen till Luthagen Tillbaka på våran gata, nice att se er igen Nyby Gränby Heidenstam Rullar ner Cyklar fram Skönt att vara tillbaka. Där jag blev den jag är Sävja till Rackarbacken Årsta och Salabacke Välkommen Till Uppsala där jag bott sen barnsben Följ med på en runda, i G-Sunda. 

(Sista är valfritt)

Då var vi hemma igen. Tog oss hem på rekordtid också. Effektiviserade varje pitstop för hundrastning och tankning ner till under femman. Det är vitalt.

När vi väl är hemma går dagarna snabbt. För snabbt. Mycket som ska hinnas med. Igår var det först julbord med familjerna, sen vidare till stan för att möta upp lite vänner. Det är sen gammalt. Bra surr och sen hemgång till 4H gården. 

Idag har bilen varit inne på lite korrigering, nu mår han bra igen. Och senare idag blir det en familjefight i Padel. Johan och jag mot bröderna kullanders. Känns som en spik etta i förhand men Gustav har hittar träningssuget för Padel så han håller sig i form. Kulan Jr däremot har med några dåliga Arsenal år i ryggen ett ordentligt dåligt tävlingspsyke (när han inte bemästrar sporten) som gör att övertaget ligger hos oss. 

- - -

Mitt gamla rum har blivit någon form av träningsrum. Blir inspirerad att börja röra på mig lite igen. Har packat med innebandybagen så jag kan ta med den till Norge. Har ett stående erbjudande från ett lag i Hamar. Dock osäker över hur min fysiska situation ser ut. Alltid haft pingislungår men nu lär det va värre.  

Får se hur det slutar med det. 


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page