top of page

Flytthelvete och Erkas sista dag på jobbet. Emotionell 2.0

Nu är vi mitt uppe i flytthelvetet och det är flyttlådor överallt. Detta är också något som skapar lite irritation mellan mig och Erka då vi är ganska olika på packning osv. Hittills har det gått bra, tror att lördag kan bli en lite jobbigare dag för då ska vi packa HELA dagen.....

Jag packar bara ner allt rakt upp och ner och är lite av en hoarder (samlare av extremt onödiga partiklar och skit) Jag samlar framförallt på fina lådor ... eller dem behöver inte ens vara fina utan det kan också vara skolådor. Det stör Erik något så´fruktansvärt att jag sparar dem och packar med dem lådorna till Norge och han har redan pikat om en fin stor (lite onödig) parfymlåda som ramlat ut från något hörn där jag tryckt in den. Erka som vanligt är så jäkla noggrann och ordentlig. Igår när jag kikade in i sovrummet medans han packade ner sin garderob stod han på riktigt och knäppte knapparna på sin skjortor som han fint vek ner i en låda.

Jag hade bara ner med skiten - stryka skjortan kan man göra sen!

Erka har också märkt alla lådor tydligt med att dem ska till Norge. Han ska alltså själv köra flyttbilen med lådorna. Haha Erka <3

Tydligt markerat att det ska till NORGE!!!

Åh, det här är bland det tråkigaste som finns.....

En annan jättetråkig sak är att idag jobbar Erik sitt sista pass i Uppsala. Det är vårt näst sista pass ihop och efter det kommer vi inte jobba mer tillsammans (eller?!)

Det gör lite ont i mitt hjärta. Men vi är ju fortfarande gifta och har den här bloggen tillsammans så vi kommer nog träffas en del ändå.

It's the end of an era.

Tack för den här tiden bästa Erka, du är på riktigt en drömkollega och alla som får dig som kollega i framtiden kan skatta sig så lyckliga för det finns ingen som du! Så Snäll, pålitlig och alltid en klippa!


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page