top of page

Min vän och räddare - (h)älgen / Camila

Naaaw gulligt. From now on kallas helgen för älgen ... silent H. 

Nu sitter jag hemma framför Nyhetsmorgon och känner doften av pappas kaffe. Nu är jag ledig!

Ikväll ska vi äta kräftor och ha Sveriges minsta kräftskiva/avskedsmiddag för min bror som flyttar till Värnamo imorgon. Min pappa åker till Turkiet idag så från och med imorgon är det FF (föröldrafritt/familjefritt) i en vecka. TRODDE jag! Fick sms av min lillasyster att hon kommer hem från en sommar på Gotland redan på Tisdag... där tog den husfriden slut. 

Skoja 

Ska bli mysigt såklart #hundvakt 

Nu ska jag tvinga pappa att ordna min frukost! 

Ha! - kommer få en toffla kastad på mig... jag ska fixa den själv. 

Fördelar med att bo hemma hos pappa: 

- maten färdiglagad varje dag jag kommer hem från jobbet 

- hundvakt 

- Finns alltid vino, Gud förbjude att det skulle vara tomt på livets dryck i ett chilenskt hushåll 

Nackdelar med att bo hemma hos pappa: 

- Jag får inte välja maträtter själv 

- Korsförhör när jag ska träffa vänner/kommer hem lite "på lyset"

- Finns alltid vino, har inte lyckats komma igång med träningen för att vinet haffar tag i mig innan jag fått på mig springkläderna...... 

Den här fick jag i min fortune cookie samma dag som jag fyllde i min ESTA-ansökan inför vår Miami-Mexicoresa om en månad. 

Asså jag VET att jag kommer bli upptäckt där och erbjuden en plats i Real Housewives of Miami - det är budskapet kakan vill säga mig!!! 

By the way - ESTA asså, en av de 467 frågorna: 

"Är du terrorist?" 

VEM svarar JA på den? 

....

Ha en bra dag! 


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page