top of page

Vardagen i Hamar

Nu börjar jag känna mer och mer att här ska jag vara. Japp, jag är lite ... seg ... Kanske därför sengångare är mitt favoritdjur efter hundar och kossor.

Eftersom att jag inte helt har avslutat mitt jobb på O'Learys Uppsala och Gävle så sitter jag och jobbar hemma på dagarna. SÅ skönt. Ingen stress och jag kan typ skrota runt hemma ändå. På Torsdag är min första riktiga jobbdag på CMYK och då börjar min upplärning som Butikschef.

Min första tanke när jag visste att vi skulle flytta hit var att jag skulle plugga något på distans. Jag har 0,0 universitetsutbildning och knappt en gymnasieutbildning. Även om jag fick uppfattningen om att det skulle vara rätt enkelt att få jobb här så tänkte jag mest på tiden efter Norge och Hamar. Jag kan liksom inte förvänta mig att min chef ska ta tillbaka mig när (om, man vet aldrig) jag kommer tillbaka till Uppsala. Även om han hintat om det cirka en gång i veckan. Att få jobb som Butikschef känns som något som jag förhoppningsvis kan fortsätta vidare med efter. Till slut kommer jag bli alla butikschefers chef, och ha världens största butik som säljer både hundar och kakor, hårprodukter, smink, parfymer och smycken. Typ så. #spårar

Men nu börjar jag med första dagen på Torsdag och så får vi se vad som händer i livet. Jag kan inte planera resten va mitt liv. Kan någon?

Igår hade vi en riktigt mysig hemmakväll och jag minns typ inte sist vi hade en sån lugn kväll. Förutom att vi missade att vinmonopolet stänger kl 18.00 på vardagarna så var det en jätteperfekt kväll hemma. Utan vin men ändå. Erka lagade mat och vi tittade på film. Studio 54. Love it.

Jag vill ha en fest med studio 54-tema. Killar i baren som jobbar i bar överkropp och bara shorts. Små änglar som flyger runt dansgolvet och LIKA BRA MUSIK som i filmen.

Desserten, smaka inte riktigt lika gott utan vin... men ändå så gott.

Erkas kycklingpasta med sweetchillisås. Jättegott. Den norska kycklingen var saftig. Det är luften.

Det har regnat sen igår, typ non-stop, det lite jobbigt när man har hund för det tar typ längre tid att torka Boston och Sigge innan dem får göra entre hemma än vad det gör att gå ut med dem. Dock ganska mysigt att sitta inomhus och jobba då.

Boston och Sigge verkar trivas. Svårt när dem inte pratar men tycker det märks. Båda har fått kompisar. Sigge har träffat en schäferblandning som kom från Spanien där han levde gatuhundsliv och Bostons nya kompis heter Gabor och är en äldre karl från Ungern, som gillar cigg lika mycket som jag gillar vin (och som Horvath gillar cigg och han är ju också från Ungern) och är en människa.


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page