top of page

Because I'm så worth it.

Imorse vaknade jag upp med min vän som jag hatar typ mest av allt på den här jorden. My friend the migraine. Drog i mig en treo och en alvedon, som brukar lindra lite. Och efter det kommer alltid en hungerskänsla som om jag hade suttit på en stam i skogen i tre sekel utan mat. Så då gjorde jag what any person som jobbar hemifrån och älskar sig själv would do, en dunderfrukost.

Kaffe, stekt ägg, bacon, vatten och toasts, fem av fem.

Så här ser det ut egentligen när jag ska fota min fina blogg/instagramfrukost. #kaos

Sån är jag. Jag är väldigt duktig på att ge mig själv anledningar till att fira och unna mig. Som till exempel förra veckan när jag sprang i 12 minuter för första gången på 3 månader. Firade direkt med ett glas rött och en påse chips. Eller när jag jobbat ett pass, skålar åt mig själv med ett glas vin. Eller som igår, byggde ihop en möbel från IKEA nästan helt själv (på samma tid som Erik byggde ihop 4 möbler), firade med en öl OCH ett glas vin. Jag yolo:ar så mycket. Kommer ligga och svära åt mig själv om cirka 12 dagar när jag ligger på stranden i Miami. Och efter att jag slutat gnälla på mig själv som kommer jag förmodligen fira med en fet american burger.

Detta är lyxen när man sitter hemma och jobbar. Att kunna laga sig en god frulle i lugn och ro. Det och att man har sällskap av hundarna. Mina björnar.

Mr Moody.

Och lilla björne. Åh, om man kunde byta namn på hundarna skulle dem heta Moody och Björne!

På Måndag har jag mitt sista intropass, det är så mycket nytt att lära sig plus att jag har en hel A4 med ord som jag måste lära mig. Det heter liksom inte riktigt som på svenska.

Höromdagen kom en kvinna in och fråga efter en badrumsnecessär.

Kvinna: Har dere toalettmapper?

Jag: Nej och skrattar lite - (tror hon frågar efter toalettpapper, varför skulle vi ha toalettpapper i en smyckes och väskbutik)

Kvinna: Förstår du vad jag menar? Jag menar ..... Makeup case.

Jag: *Dör inombords* och visar henne våra necessärer :)

Necessär - Toalettmappe - check!

Så nu ska jag jobba lite och plugga lite. Och kolla lite suits...

Personalhåndbok - Personalhandbok. Typ samma ....


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page