top of page

E/BL 15: Dåå packar vi..

Den här veckan har gått snabbt. Tiden, klyschigt nog, bara springer förbi. Camila börjar få resfeber, jag är, as they say, like a rock. Mejn. 

När det kommer till packningen, som är steg ett i resprocessen, håller jag lugnet på en 4/10 när jag öppnar resväskan. Har även utmanat mig själv att packa minimalistiskt, liten resväska, som egentligen skulle gå som handbagage men som borde räcka. Ikke sant. För egentligen, hur mycket av kläderna använder man på resan som man "tror" att man ska behöva. 50-60 procent på sin höjd. Problemet med den logiken är att jag har ett beteende när jag reser, likt personer som "tröstshoppar" så anser jag mig värd att shoppa loss när vi är på semester. Har ju ändå satt mig på det där jävla flygplanet och tagit mig hit liksom. Enjoy life till fullo. Vilket då leder till att jag kommer få plats med jack i väskan på tillbakavägen. Men det problemet får hanteras senare, resprocessen ska vara friktionsfri. Vill inte ligga på en 8/10 skala redan innan flygningen.

Resan är uppdelad i olika delmoment. Först del 1, Miami, där ska vi bara äta. Del 2, Cancun, där ska jag se över säkerheten gällande jordbävningar. Och bröllop självklart. Del 3, Tulum, hitta lugnet innan resprocessen hemåt inleds. Det här kan bli bra.

Veckan som gått då..

..har vi kollat på vattnet..

...och skogen..

..och bröllopsskor..

..och gått till jobbet.

Sista dagen imorn då. 

Ciao 


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page