top of page

Efterlängtad helg!

Imorgon är vi tillbaka i älskade Uppsala igen. Ska bli så kul att få träffa alla och inte tänka på jobb! På söndag åker vi äntligen till Miami.

Idag är även min sista riktiga dag som jag jobbar för O'Learys Uppsala och O'Learys Gävle. Det känns lite konstigt. Eftersom att jag inte jobbat på plats den här månaden så känns det nog inte lika jobbigt som det skulle kännas om jag faktiskt jobbade min sista dag på kontoret nu. Då skulle jag förmodligen gråta. Typ gå runt och tacka mig själv.

Efter tre år är det dags att lämna över allt till någon ny som ska få göra allt det roliga och allt det tråkiga. Så lämnar jag restaurangbranschen. Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om restaurangbranschen, för även om jag inte har jobbat på golvet så har jag liksom jobbat bakom kulisserna och får se MYCKET som inte är något i närheten av vad vissa som jobbar i restaurang behöver ha som vardag. Hatten av för alla som jobbar inom restaurang, det är verkligen ett jobb som ALLA borde jobba inom någon gång i livet...... börjar typ koka... MEN det jag ville skriva var ju att jag kommer sakna allt och alla där. Tre asbra år! Det bästa med det jobbet bor jag med så..

Alltid med dawgsen nära.

Så här har det sett ut när jag har jobbat med datorn hemifrån. Dr Phils kloka ord får mig såklart att stanna upp ibland och då måste jag ju ge stående ovatoiner. Tack Dr Phil för att du är nutidens Ricki Lake. Dr Phil kan verkligen konsten att "add fuel to the fire" and I love him for that. Beundra gärna min kopp cappuccino som min Nespresso bjuder på dem mornar jag vill. Magical.

Jag vill typ ta ett glas vin nu och låtsas som att jag har semester, men jag är varken sugen på vin och har fortfarande lite jobb kvar innan jag kan fira semester helt. Sen måste jag packa och städa också. Så skönt att komma tillbaka efter resan och allt är städat och nytvättat.

Måste styra allt med hundarna också eftersom att dem inte ska med till Miami och Mexico. Can you imagine the drama med Boston, på ett flyg, med massa okända människor. Hans stressnivå skulle vara värre än Eriks under en 9 timmar lång flygtur. Sigge och Boston får som lite vacay från oss också. Det är lite jobbigt att lämna bort dem men också jävligt skönt. Igår hade vi en dag med mycket jidder. Både Boston och Sigge var allmänt jävliga och fulla av djävulens påhitt. Vi blev vänner på kvällen såklart. När dem somnade.

Tur dem har varandra. Leker, brottas och sover..repeat. Jag svär på att dem ibland sitter under köksbordet och planerar på hur dem ska få mig att gapa och morra. (Ja, jag morrar för jag tänker att det är tydligt att prata hundspråk när jag är skitsur) Och ja, vi har skaffat fler husdjur och det är våra dammråttor som Sigge och Boston skapat och verkar väldigt gärna vilja ha kvar men the jokes on them för om några timmar ryker dem. Ändå lite gulliga som tittar på när B och S brottas och poserar när jag fotar. #slay

................. nu jobba, städa, packa, *knäppa med fingrarna*, Uppsala!


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page