top of page

Julekoset i Hamar

Julmusik (har lyssnat på det sedan mitten på november typ) och julklappsinslagning på jobbet och julpyntat lite hær hemma. Jag ÆLSKSAR julmusik! Jag ælskar julen och på søndag ska jag få æta årets førsta julbord med våra familjer i UPPSALA <3 Længtar så mycket efter att frå træffa alla. Det kommer bli hektiska 72 timmar i Uppsala men så vært det.

Igår åkte Erka och jag och fixade lite jultillbehør till O'Learys Hamar. Eller jag gjorde inte så mycket før att hjælpa till utan jag segade mest efter som en sengångare och kollade massa saker jag ville ha hem. Vi var på IKEA, Jysk och Jula, kænns så hemma. Hittade en helt fantastiskt gullig væn som fick følja med hem.

En gullig ren.

Vi kallar honom Bjørne. He is adorable.

Jag ælskar att springa runt på typ Jula, Rusta, Ø&B .. tror att det ær før att jag kænner mig så rik nær jag springer runt dær. Bjørne hittade vi på Jula før 299 kr.

Sen sprang jag in på Eriks jobb før att se hur de julpyntat, och det var sååååå fint.

Kolla så fint de har gjort på Eriks jobb!

Nær jag jobbade i Uppsala så var det mitt jobb att julpynta. Jag gjorde det så bra (inte lika bra på att plocka unden det dock) och det var typ en av de bæsta dagarna på året. På mitt jobb nu fick jag endast pynta med fyra julstjærnor. Frågade om jag fick køpa fler, men det fick jag ikke.

Ska bli så kul att åka førbi gamla jobbet næsta vecka och se hur de julpyntat i år.

Dagarna går så fort nu nær det hænder så mycket på jobbet. Efter att vi kommer hem så jobbar vi båda rætt mycket och på julafton kommer min pappa, lillasyster och bror hit och firar jul med oss! Ska bli så jævla mysigt att få fira jul hær. Jag hoppas att snøn ligger kvar fram tills det.

I helgen var ju Tove och Tomas och hær och vi kørde på vårt intrænade turistschema. Gå (bara gå førbi denna gång då det var stængt och vi behøvde spela mariokart nær det var øppet) førbi Kai & Mattis, Hamars absolut bæsta cafè (bara varit på ett annat cafè i Hamar men ændå), dricka stans godaste drinkar på Nagomi, bjuda på dunderfrukost i vårt køk med vår fantastiska utsikt øver en parkering och domkyrkan (en riktigt klar dag kan man se lite berg och vatten) och så sjælvklart ett spabesøk på Ankerskogen och restaurangbesøk. I helgen var vi på Victoria Haven, så bra, fint, gott och trevligt!

Tomas, Tove och Erka

Jag tog ælg och Erik tog biff. SLÅR FAN ALDRIG FEL NÆR VI TAR OLIKA MATRÆTTER. Hans ær ALLTID GODARE!!! Och han hatar att dela med sig. Men mitt var också gott.

Boozi var på sitt absolut charmigaste humør. Sigge med, men det ær han faktiskt alltid nær vi får besøk.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen jobba. Imorgon ær det torsdag sen fredag sen lørdag och sen ær vi i UPPSALA <3

kisses and hugs.


POPULÄRA INLÄGG

bottom of page